A A A

Diszpécserszolgálat

Közép-Dunántúli Regionális Diszpécserszolgálat működtetése

 

2003. november 13-án kezdte meg működését a Közép-Dunántúli Regionális Diszpécser Szolgálat, mely a nap 24 órájában az év minden napján hívható.

 

A diszpécserszolgálat működésének célja egyrészt a régióban működő krízisautók tevékenységének koordinálása, másrészt a Közép-Dunántúli régióban a hajléktalan ellátásban résztvevő és ahhoz kapcsolódó intézmények szolgáltatásairól folyamatos, naprakész információk nyújtása a krízishelyzetbe vagy annak közelébe került hajléktalan emberek hatékonyabb ellátása, elhelyezése érdekében. Emellett évről évre nagyobb szerepet kap a szolgálat működésén belül a különböző szolgáltatók, intézmények valamint a lakossági felajánlások, adományok koordinálása.

 

A hívások száma évente 2200- 2500 között mozog. A téli krízisidőszak hónapjaiban jelentősen megnő a segítséget kérő telefonok száma. Ilyenkor az ügyeletes diszpécser feladata eldönteni, hogy mi a legjobb, leggyorsabb megoldás a veszélyben lévő fedél nélküli ellátása érdekében. Adatbázisunk, és az adott helyzet alapján küld a helyszínre segítséget: krízisautót, utcai szolgálatot vagy mentőt.

 

Az időben érkező pontos, részletes bejelentés, az alapos helyzetfelmérés sokszor mentett már meg életeket! Ezért különösen számítunk a lakosság empátiájára, figyelmére!

 

A regionális diszpécser szolgálat működését a Hajléktalanokért Közalapítvány támogatja.