Diszpécserszolgálat
Közép-Dunántúli Regionális Diszpécserszolgálat működtetése
Â
2003. november 13-án kezdte meg működését a Közép-Dunántúli Regionális Diszpécser Szolgálat, mely a nap 24 órájában az év minden napján hÃvható.
Â
A diszpécserszolgálat működésének célja egyrészt a régióban működÅ‘ krÃzisautók tevékenységének koordinálása, másrészt a Közép-Dunántúli régióban a hajléktalan ellátásban résztvevÅ‘ és ahhoz kapcsolódó intézmények szolgáltatásairól folyamatos, naprakész információk nyújtása a krÃzishelyzetbe vagy annak közelébe került hajléktalan emberek hatékonyabb ellátása, elhelyezése érdekében. Emellett évrÅ‘l évre nagyobb szerepet kap a szolgálat működésén belül a különbözÅ‘ szolgáltatók, intézmények valamint a lakossági felajánlások, adományok koordinálása.
Â
A hÃvások száma évente 2200- 2500 között mozog. A téli krÃzisidÅ‘szak hónapjaiban jelentÅ‘sen megnÅ‘ a segÃtséget kérÅ‘ telefonok száma. Ilyenkor az ügyeletes diszpécser feladata eldönteni, hogy mi a legjobb, leggyorsabb megoldás a veszélyben lévÅ‘ fedél nélküli ellátása érdekében. Adatbázisunk, és az adott helyzet alapján küld a helyszÃnre segÃtséget: krÃzisautót, utcai szolgálatot vagy mentÅ‘t.
Â
Az idÅ‘ben érkezÅ‘ pontos, részletes bejelentés, az alapos helyzetfelmérés sokszor mentett már meg életeket! Ezért különösen számÃtunk a lakosság empátiájára, figyelmére!
Â
A regionális diszpécser szolgálat működését a Hajléktalanokért KözalapÃtvány támogatja.
Â